Cieszyn się zmienia. Może trwające prace w tej chwili nie wskazują na poprawę wyglądu, ale z pewnością, kiedy tylko budowa Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego dobiegnie końca, wizerunek zyska z nawiązką.

Ostatniego dnia ubiegłego roku, przeniesieniu uległy wszystkie przystanki autobusowe z dotychczas funkcjonującego placu przy ul. Hajduka, na którym do tej pory bazowały – na teren dawnego dworca PKS. Taki stan rzeczy nie potrwa jednak długo, lokalizacja ta ma charakter tymczasowy, do momentu zakończenia prac budowy Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego w Cieszynie, który według wytycznych powinien zakończyć się w tym roku. Na rok kolejny (2018) zarezerwowano wyposażenie budynku dworca oraz zorganizowanie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.





- Inwestycja to koszt rzędu ponad 17 milionów złotych, przy czym dotacja z programów unijnych powinna wynieść blisko 10,5 mln. Swoje środki zaangażuje również Starostwo Powiatowe w Cieszynie, będzie to blisko 800 tysięcy złotych. Co ważne, razem z tym przedsięwzięciem będzie realizowana także ulica Hajduka. Mowa jest o odcinku łączącym przyszłe rondo na zbiegu ulic Bobreckiej i Hajduka ze skrzyżowaniem obok dawnego CPN-u przy Korfantego – czytamy informację na stronie Urzędu Miejskiego w Cieszynie.


Fot. Barbara Stelmach-Kubaszczyk
Podziel się artykułem:
FaceBook  Twitter